För min skull

Hjälplöshet


Längtan.


Bortskämd.
Längtan efter något andra inte vågar drömma om. Så viktigt för mej, livsviktigt? Ja, jag tror det. Är rädd för det. Framtiden. Skrämmande ord. Skrämmande handling. Skrämmande mening. Vill fatta beslut, vill handla. Vill samtdigt bara låta det va. Låta det ha sin gång. Vilken gång? Kommer jag klara det? Kommer det ens gå?. Frågorna är många, svaren få.

ilska
Jag är arg. Jättearg. På fel person. På alla till slut. På situation, han som förstört allt. Inte hans fel. Seder, kulturer. Trött på allt. Arg på allt. Vill bara leva. Ska inte göra något fel, jag lovar. Ska inte föra skam. Ni har mitt ord.
Betydelselöst. Det är inte ditt fel älskling, det beror inte på dej. Skammen finns där fortfarande.

Rädsla
Vågar inte skrika, vad kommer hända då? För mycket.
Det okända. "Du förstår inte". Låt mej förstå, förklara för mej. Jag måste förstå. Ge mej tillit. Snälla.
Klarar snart inte mer. Rädd för vad jag kommer säga, vad jag kommer göra. Förtroendet för mej själv är snart borta om inget händer. Måste träffa dej, måste se dej, röra dej. Låt mej. Svälj stoltheten.

Skrik för min skull. Gråt. Flytta. Gör det som krävs. För oss, för mej.
Jag ber dej. Snälla, jag vill inte förlora dej. Jag vill kunna lita på mej själv.
Skrik, jag ber dej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0