Love

Jag skrev ju inget inlägg på alla hjärtans dag, så jag kan skriva ett litet nu, det blir ett citat ur filmen Valentine´s day:

Ashton: But how did you know that it would work out with your wife? How could you be so sure that you would be happy together?
George:
It was easy!
Ashton: well tell me!
George: I Married my best friend.

En liten tankeställare, ens pojk/flickvän är ju inte bara ens partner utan också ens soulmate och bästa vän, en person du ska vilja leva med resten av ditt liv. Den personen kanske redan finns i ditt liv bara att du ser på den med andra ögon? Det kanske finns ett skäl till att ni varit så pass nära varann så länge? Det är både konstigt men säkert, sant, det kan ju finnas ett skäl. Jag drar slutsatsen iaf att vänskap + attraktion = Kärlek, saknas vänskapen är man kanske bara sjukt tänd på den personen för dens yttre (inte också såklart) och finns det bara vänskap men ingen attraktion, då är det bara, vänskap. Jag tror dock på att känslor kan byggas upp om man vill det eller under tiden man lär känna personen bättre, det handlar bara om att våga. Men jaa.. nu vare inte tänkt att jag skulle skriva värsta analysen av vad kärlek är så jag tror att jag låter min hjärna analysera dagens händelser i sömnen istället. Såå det var det jag hade och komma med idag.
Nu, nanna kudden och sova, kan knappt hålla ögonen vakna..

Pusss/
Pelin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0